
Mensen zijn op zijn zachtst gezegd nogal over gevoelig voor trends. Zeker in de Westerse wereld willen we onszelf vrij snel overgeven aan de laatste mode en dat geldt eigenlijk voor ieder aspect van ons leven. Bedenk het zelf maar eens, in welke schoenen zien we onszelf het liefst? Juist, in het paar dat wordt aangeprezen voor onze demograaf. Ditzelfde gaat op voor kleren, auto’s, televisies en ook mobiele apparatuur. Qua computers wordt vaak gemikt op een specifieke werk- en doelgroep.
Voor elke markt wat wils
Zo worden families vaker gestuurd op een veelzijdige Windows computer, alsook zij die eigenlijk niets tot iets minimaals uit een computer willen halen. Studenten en professionals, met name die in de creatieve sector, worden aangestuurd op Apple computers. Het computermerk uit de Verenigde Staten heeft zich de laatste jaren tot een waar mode icoon ontwikkeld en staat nu bekend als het luxe merk van de technologie. Een deel hiervan valt natuurlijk te wijten aan het strakke ontwerp, maar ook de kwaliteit staat hier zeker hoog in aangeschreven.
Trendsetter ondanks stap terug
En dus is het eigenlijk te verwachten dat ieder nieuw product van Apple het nagenoeg goed zal doen. Dit omdat het meer is dan slechts een nieuw product, het is een nieuw hebbedingetje voor de mode gevoelige consumentenmassa. Het compacte budgetmodel in Apple’s telefoonlijn, de iPhone SE, zal dan ook goed gaan presteren.
Herkenbaar en vernieuwend
Het is het nieuwste onder de motorkop in een herkenbaar uiterlijk. Zo zal Apple een nieuw deel in de markt aan proberen te boren en tegelijkertijd nog altijd vasthouden aan het modieuze en strakke design. Op deze manier zal de positie van het bedrijf enkel en alleen maar verstevigd worden. Want hoewel het qua innovatie misschien niet zo sterk voorop probeert te lopen als de vlaggenschipmodellen van het merk, is het nog altijd een goed passende toevoeging in de lijn van stijl en uiterlijk. De trend wordt voortgezet en Apple levert nergens in aan geloofwaardigheid.