iphone se

Voor veel bedrijven komt winst uit iedere potentiële hoek van de consumentenmarkt. Mensen brengen zowel budgetproducten als luxe producten uit en hopen hiermee een zo groot mogelijke omzet te genereren. Bijvoorbeeld de Windows computers, welke er in allerlei soorten en maten zijn, verschillen qua prijsklasse ontzetten. Bij Apple is dit niet zo, in ieder geval is het lang niet altijd zo geweest. Op het gebied van computers heeft het merk altijd hoog in gezet. Dit bewaakte een constante kwaliteit maar werkte ook een gevoel van exclusiviteit in de hand, iets wat lang niet over ieder merk gezegd kan worden.

De vaste formule

Apple heeft lange tijd vast gehouden aan dit principe, zowel met de computerlijn als met de tablet- en telefoonlijn. Innovatie en vernieuwing stonden altijd voorop, al leidde dit er wel toe dat de afzetmarkt niet altijd even hard kon groeien. Met het laatste model in de telefoonlijn lijkt hier dan eindelijk een beetje verandering in te komen. Apple heeft haar zinnen gezet op de budgetmarkt, zonder ook maar iets van innovatie opzij te zetten.

Vernieuwing in een oude jasje

De iPhone SE moet hier het voortouw in gaan nemen. Met een design dat nagenoeg gelijk is aan de iPhone 5 en 5S lijkt het op het eerste oog niet echt een vernieuwing. Maar het is wat onder de motorkap zit dat telt. Een nieuwe processor, het nieuwste besturingssysteem en een langere batterijduur dan zelfs de 6-lijn moeten de SE naar de top van de verkooplijsten stuwen. Apple heeft een naam hoog te houden en alles lijkt erop te wijzen dat dit nu nog steeds wordt voortgezet. Het mag dan ook geen verrassing heten dat het model, hoewel een budgetmodel, nog altijd tegen een betrekkelijke prijs komt. Verwacht dan ook geen telefoon voor tweehonderd euro, zeker niet als je bedenkt dat het model al honderdveertig euro kost om te maken.

Kijk zeker eens naar de beste aanbiedingen van dit moment voor de SE.

Rate this post

Geef een reactie