
In het verleden heeft Apple vele verslagen gekend. Al sinds de oprichting van het bedrijf ging het gepaard met hobbels, obstakels en stevige concurrentie. Om nog maar niet te spreken over de trammelant die teweeg werd gebracht door oprichter Steve Jobs, wiens vurige karakter in menig biopic tegenwoordig wordt uitgelicht in de bioscoop. Het mag geen geheim zijn dat er door de jaren heen heel wat is veranderd voor het bedrijf. Maar na een teleurstellende starts en tegenvallende jaren negentig, waar Microsoft er vooral met de winst vandoor ging, ontsteeg Apple in het begin van de jaren 2000 plots die grijze massa. En wel met een zeer opmerkelijk apparaat: de iPod. Er werd van meet af aan duidelijk gemikt op de welgestelde markt: supersterren werden een iPod meegegeven om in het openbaar te laten zien en de prijzen logen er niet om. Apple mat zich duidelijk een nieuwe strategie aan, en wel eentje die hen zeer goed zou gaan bevallen.
Exclusief en luxe
In de jaren die erop volgden kwamen er allerlei nieuwe producten uit van Apple. Van de iPad tot de iPhone en een geheel nieuwe lijn Macbooks stond het merk plots weer pontificaal in de schijnwerpers. Het strakke en gladde design maar ook de exclusiviteit die het uitstraalde sloegen in als een bom bij de consument. Inmiddels zijn we jaren verder en is Apple een naam die gepaard gaat met gevoelens van luxe en kwaliteit. Dit hoopt de computergigant nu uit te breiden met het allereerste compacte, budgetmodel van de iPhone: de iPhone SE 16GB en 64GB. Het model heeft qua uiterlijk heel wat weg van de voorgaande 5 en 5S maar ontstijgt toch deze specificaties nog door gebruik te maken van een geheel nieuwe processor. Het mag gezegd dat Apple er goed aan doet om eindelijk ook deze hoek van de consumentenmarkt aan te boren.
Vergelijk alle abonnementen voor de iPhone SE direct op onze homepage.